Διόρθωση Λανθασμένης Δήλωσης στο Κτηματολόγιο: Αναλυτικός Οδηγός
Βήμα 1: Εντοπισμός του Λάθους
Πριν προχωρήσετε, βεβαιωθείτε για το είδος του λάθους που υπάρχει στην κτηματολογική σας δήλωση. Συχνά λάθη περιλαμβάνουν:
Στοιχεία ιδιοκτήτη: λανθασμένο όνομα, ΑΦΜ, διεύθυνση
Στοιχεία ακινήτου: λανθασμένη θέση, εμβαδόν, όρια, τίτλος κτήσης
Δικαιώματα: μη αναγραφόμενα δικαιώματα (π.χ. επικαρπία), λανθασμένα ποσοστά συνιδιοκτησίας.
Βήμα 2: Επιλογή Διαδικασίας Διόρθωσης
Υπάρχουν δύο διαφορετικές διαδικασίες για τη διόρθωση λαθών στο Κτηματολόγιο:
1. Διόρθωση Προδήλου Σφάλματος:
Αφορά τυπικά λάθη που εύκολα διαπιστώνονται, π.χ. γραφικό λάθος στο όνομα.
Διορθώνεται άμεσα και δωρεάν από το Κτηματολογικό Γραφείο, χωρίς αίτηση από τον ενδιαφερόμενο.
Μπορείτε να υποβάλλετε αίτηση διόρθωσης προδήλου σφάλματος ηλεκτρονικά ή στο Κτηματολογικό Γραφείο.
2. Διόρθωση με Αίτηση:
Αφορά πιο σοβαρά λάθη, π.χ. λανθασμένο εμβαδόν ακινήτου.
Γίνεται ύστερα από αίτηση του ενδιαφερόμενου στο Κτηματολογικό Γραφείο.
Συνοδεύεται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν το λάθος.
Υπόκειται σε παράβολο 5 ευρώ.
Βήμα 3: Συλλογή Απαραίτητων Δικαιολογητικών
Τα δικαιολογητικά που θα χρειαστείτε ποικίλουν ανάλογα με το είδος του λάθους. Συχνά απαιτούνται:
Πιστοποιητικό Κτηματολογικής Έρευνας.
Τίτλος κτήσης (π.χ. συμβόλαιο αγοραπωλησίας, δωρεά).
Τοπογραφικό διάγραμμα.
Βεβαίωση μηχανικού.
Πιστοποιητικό Γέννησης.
Αστυνομική ταυτότητα.
Βήμα 4: Υποβολή Αίτησης Διόρθωσης
Μπορείτε να υποβάλλετε αίτηση διόρθωσης:
Ηλεκτρονικά: μέσω του Κτηματολογίου (https://www.ktimatologio.gr/), με χρήση των κωδικών Taxisnet.
Στο Κτηματολογικό Γραφείο: αρμόδιο για την περιοχή του ακινήτου.
Βήμα 5: Εξέταση Αίτησης
Το Κτηματολογικό Γραφείο εξετάζει την αίτηση και τα δικαιολογητικά σας.
Εάν η αίτηση εγκριθεί: το λάθος διορθώνεται και ενημερώνεται η κτηματολογική εγγραφή.
Εάν η αίτηση απορριφθεί: λαμβάνετε σχετική αιτιολογημένη ενημέρωση.