Αναλυτικός Οδηγός για Καταγγελία στον Συνήγορο του Καταναλωτή
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή είναι ένας ανεξάρτητος δημόσιος οργανισμός που προστατεύει τα δικαιώματα των καταναλωτών.
Τι κάνει:
- Ενημερώνει και συμβουλεύει τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους.
- Δέχεται καταγγελίες από καταναλωτές για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές.
- Επιχειρεί εξωδικαστική επίλυση διαφορών μεταξύ καταναλωτών και επιχειρήσεων.
- Συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές για την προστασία των καταναλωτών.
Πώς μπορείτε να τον βοηθήσετε:
- Ενημερωθείτε για τα δικαιώματά σας ως καταναλωτής.
- Υποβάλλετε καταγγελία εάν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας έχουν θιγεί.
- Συνεργαστείτε με τον Συνήγορο του Καταναλωτή παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Πώς μπορεί να σας βοηθήσει:
- Σας ενημερώνει για τα δικαιώματά σας και τις διαθέσιμες επιλογές σας.
- Σας βοηθά να επικοινωνήσετε με την επιχείρηση και να επιλύσετε το πρόβλημα εξωδικαστικά.
- Εάν η εξωδικαστική επίλυση δεν είναι εφικτή, μπορεί να σας βοηθήσει να προσφύγετε στις αρμόδιες αρχές.
Πριν την υποβολή:
-
Βεβαιωθείτε ότι η διαφορά σας εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Συνηγόρου:
- Δείτε την λίστα με τις αρμοδιότητες: https://www.synigoroskatanaloti.gr/el/armodiotites
- Ο Συνήγορος δεν ειναι αρμόδιος για:
- Διαφορές μεταξύ επιχειρήσεων
- Διαφορές που σχετίζονται με την επιχειρηματική σας δραστηριότητα
- Συμβόλαια χωρίς νόμιμο παραστατικό
- Έλεγχος τιμών καυσίμων, τροφίμων, φαρμάκων
- Φορολογικές διαφορές
- Διαφορές με το Δημόσιο ή ΟΤΑ
-
Ελέγξτε αν η διαφορά σας έχει παραγραφεί:
- Ο Συνήγορος ειναι αρμόδιος μόνο για υποθέσεις έως 1 έτος πριν την υποβολή
- Δεν ειναι αρμόδιος για υποθέσεις για τις οποίες έχει ήδη ξεκινήσει δικαστική διαδικασία
-
Συγκεντρώστε τα απαραίτητα στοιχεία:
- Αποδείξεις αγοράς
- Στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησης
- Αιτιολογημένη περιγραφή του προβλήματος
- Οποιαδήποτε άλλη σχετική πληροφορία
Υποβολή καταγγελίας:
-
Επιλέξτε τον τρόπο υποβολής:
- Ηλεκτρονικά: https://www.synigoroskatanaloti.gr/el/ypoboli-anaforas
- Ταχυδρομικά: Συνήγορος του Καταναλωτή, Λ. Αλεξάνδρας 144, 114 71 Αθήνα
- Αυτοπροσώπως: Στα γραφεία του Συνηγόρου
-
Συμπληρώστε τη φόρμα:
- Προσωπικά σας στοιχεία
- Στοιχεία επικοινωνίας
- Στοιχεία επιχείρησης
- Περιγραφή προβλήματος
- Αποστολή συνημμένων
-
Παρακολούθηση της υπόθεσης:
- Θα λάβετε email με αριθμό πρωτοκόλλου
- Μπορείτε να παρακολουθείτε την εξέλιξη online
Χρήσιμες πληροφορίες:
- https://www.synigoroskatanaloti.gr/el/etisies-ektheseis
- https://www.synigoroskatanaloti.gr/el/ypoboli-anaforas
- https://www.eccgreece.gr/el
Συμβουλές:
- Να είστε σαφείς και περιεκτικοί στην περιγραφή του προβλήματος
- Να προσκομίσετε όλα τα απαραίτητα στοιχεία
- Να διατηρείτε ευγενικό και νηφάλιο ύφος
Ονομάζομαι Γιώργος Χατζηθεοδοσίου και είμαι επαγγελματίας στο Digital Marketing όπως και του δικηγορικού Μάρκετινγκ. Έχω πάθος με την κειμενογραφία και την προβολή επαγγελματιών στο διαδίκτυο με εξελιγμένες στρατηγικές σε Ελλάδα και εξωτερικό.