Google news
έκδοση αφη πολυκατοικίας

Έκδοση ΑΦΜ Πολυκατοικίας – Αναλυτικός Οδηγός

Η διαδικασία για την έκδοση ΑΦΜ πολυκατοικίας είναι αρκετά απλή:

  1. Ο διαχειριστής της πολυκατοικίας ή το πρόσωπο που επιλέγουν οι ιδιοκτήτες υποβάλλει την αίτηση μέσω της εφαρμογής “Τα Αιτήματά μου”. Η αίτηση πρέπει να περιλαμβάνει την απόδοση ΑΦΜ, η οποία πραγματοποιείται μέσω της υποβολής του εντύπου Δ211 για την Έναρξη/Μεταβολή/Διακοπή υπό ίδρυση επιχείρησης. Το εντυπο μπορεί να υποβληθεί είτε ψηφιακά είτε χειρόγραφα στην Δ.Ο.Υ.
  2. Παράλληλα με την αίτηση, πρέπει να υποβληθούν τα ακόλουθα έγγραφα:
    • Ένας κανονισμός του κτιρίου ή μια σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας. Εάν δεν υπάρχει κανονισμός, μπορεί να παρουσιαστεί η συμβολαιογραφική πράξη σύστασης οριζοντίου ιδιοκτησίας.
    • Ένα πρακτικό γενικής συνέλευσης που καθορίζει την εκλογή του διαχειριστή, εάν η αίτηση υποβάλλεται από τον διαχειριστή. Εάν δεν υπάρχει διαχειριστής, το πρακτικό της γενικής συνέλευσης μπορεί απλά να ορίσει το πρόσωπο που θα υποβάλει την αίτηση για λογαριασμό της πολυκατοικίας. Το πρακτικό πρέπει να είναι υπογεγραμμένο από την απαιτούμενη πλειοψηφία των συνιδιοκτητών, σύμφωνα με τον κανονισμό του κτιρίου.
  3. Το εντύπο Δ211 είναι διαθέσιμο στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ (www.aade.gr) στον κατάλογο των εντύπων.
  4. Ο ΚΑΔ για τους διαχειριστές πολυκατοικιών και κτιρίων είναι 68.32.11.04.
  5. Δεν υπάρχει προθεσμία υποβολής της αίτησης απόδοσης ΑΦΜ σε πολυκατοικία, και δεν επιβάλλεται πρόστιμο για καθυστερημένη υποβολή. Η ημερομηνία απόδοσης του ΑΦΜ θεωρείται η ημερομηνία υποβολής του εντύπου Δ211, εκτός εάν η πολυκατοικία δεν διενεργεί φορολογικές πράξεις, π.χ. δεν έχει έσοδα από τη διαχείριση της πολυκατοικίας.

Για να εκδοθεί ΑΦΜ πολυκατοικίας, πρέπει να πληρούνται οι εξής προϋποθέσεις:

  • Να υπάρχει σύσταση οροφοκτησίας και οποιουδήποτε είδους κανονισμός, έστω και στοιχειωδώς διατυπωμένος.
  • Να έχει εκλεγεί διαχειριστής από τους συνιδιοκτήτες.
  • Να έχει καταβληθεί το δικαίωμα εγγραφής στο Μητρώο Αστικών Συγκοινωνιών (ΜΑΣ).
Διαβάστε  Ψηφιακή υπογραφή για πολίτες - Ηλεκτρονική Υπογραφή - Gov

Δικαιολογητικά

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοση ΑΦΜ πολυκατοικίας είναι τα εξής:

  • Πρακτικό Γενικής Συνέλευσης Εκλογής Διαχειριστή, με την πλειοψηφία που ορίζει ο κανονισμός του κτιρίου για την ύπαρξη απαρτίας και έγκυρης απόφασης.
  • Βεβαίωση καταβολής δικαιώματος εγγραφής στο Μητρώο Αστικών Συγκοινωνιών (ΜΑΣ).

Διαδικασία

Η διαδικασία έκδοσης ΑΦΜ πολυκατοικίας είναι η εξής:

  1. Ο διαχειριστής της πολυκατοικίας συγκεντρώνει τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
  2. Επιλέγει ένα από τα ακόλουθα κανάλια εξυπηρέτησης:
    • Στα φυσικά καταστήματα της ΑΑΔΕ.
    • Μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ.
  3. Υποβάλλει τα δικαιολογητικά στο αρμόδιο τμήμα της ΑΑΔΕ.

Χρόνος έκδοσης ΑΦΜ

Ο χρόνος έκδοσης ΑΦΜ πολυκατοικίας είναι περίπου 10 εργάσιμες ημέρες.

Πληροφορίες

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έκδοση ΑΦΜ πολυκατοικίας, μπορείτε να απευθυνθείτε στην αρμόδια ΔΟΥ ή να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ.

Σημαντικά

  • Η απόκτηση ΑΦΜ πολυκατοικίας είναι απαραίτητη για την υποβολή αιτήσεων για συμμετοχή σε προγράμματα επιδότησης, όπως το «Εξοικονομώ» και το Επίδομα Θέρμανσης.
  • Μέσω του ΑΦΜ πολυκατοικίας, ο διαχειριστής μπορεί να ανοίξει λογαριασμό στην τράπεζα και να διενεργεί χρηματικές συναλλαγές για λογαριασμό της πολυκατοικίας.
  • Η απόκτηση ΑΦΜ πολυκατοικίας δεν είναι υποχρεωτική, αλλά είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για τη διευκόλυνση της διαχείρισης της πολυκατοικίας.
Loading...

1 Σχόλιο

  1. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ.
    ΕΑΝ ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΚΑΛΟΣΥΝΗ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΑΤΕΛΩΣ ΕΝΑ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ Δ211 ΓΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΑΦΜ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑΣ. ΕΑΝ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΟ ΑΠΟ ΜΕΡΟΥΣ ΣΑΣ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Google news