Google news
Νομιμοποίηση Πάρκινγκ διαδικασία

Νομιμοποίηση Πάρκινγκ διαδικασία

Η διαδικασία νομιμοποίησης πάρκινγκ στην Ελλάδα είναι η εξής:

Αίτηση προς την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου.

Υποβολή δικαιολογητικών, τα οποία περιλαμβάνουν:

Φωτοαντίγραφο του τίτλου ιδιοκτησίας του ακινήτου.
Φωτοαντίγραφο του οικοδομικού σχεδίου του ακινήτου.
Φωτοαντίγραφο της άδειας οικοδομής του ακινήτου.
Σχέδιο του παρκινγκ.

Υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη του ακινήτου, στην οποία δηλώνει ότι το παρκινγκ θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τις ανάγκες του ακινήτου.

Έλεγχος των δικαιολογητικών από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου.

Εγκριση της αίτησης από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου.

Έκδοση της άδειας νομιμοποίησης του παρκινγκ.

Η διαδικασία αυτή μπορεί να διαρκέσει από λίγες εβδομάδες έως και μερικούς μήνες, ανάλογα με τον Δήμο και την πολυπλοκότητα της υπόθεσης.

Στην περίπτωση της Καλλίθεας, η αρμόδια υπηρεσία για τη νομιμοποίηση παρκινγκ είναι η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου. Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι τα ίδια με αυτά που αναφέρονται παραπάνω.

Η αίτηση και τα δικαιολογητικά μπορούν να υποβληθούν αυτοπροσώπως στην υπηρεσία ή ταχυδρομικά.

Το κόστος της νομιμοποίησης του παρκινγκ καθορίζεται από τον Δήμο και ποικίλλει ανάλογα με τον τύπο του παρκινγκ και την έκτασή του.

Επιπλέον, ο ιδιοκτήτης του ακινήτου μπορεί να υποχρεωθεί να καταβάλει πρόστιμο, αν το παρκινγκ έχει κατασκευαστεί χωρίς άδεια.

Με την προσθήκη της παρ. 5Α στο άρθρο 1 του Ν. 960/1979, η οποία τέθηκε σε ισχύ στις 18 Ιουλίου 2023, καθορίζεται ότι οι ανοιχτές θέσεις στάθμευσης στην πιλοτή πολυκατοικίας αποτελούν διηρημένη ιδιοκτησία, ανεξάρτητα από το αν το κτίριο έχει υπαχθεί ή όχι στο σύστημα της διηρημένης ιδιοκτησίας.

Διαβάστε  Πως κάνω και στέλνω εξώδικο

Με την προσθήκη αυτή, διευκρινίζεται ότι οι ανοιχτές θέσεις στάθμευσης στην πιλοτή έχουν την ίδια νομική φύση με τις στεγασμένες θέσεις στάθμευσης, οι οποίες ήδη αποτελούν διηρημένη ιδιοκτησία.

Η προσθήκη αυτή έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται η αξία των ανοιχτών θέσεων στάθμευσης στην πιλοτή, καθώς πλέον μπορούν να μεταβιβαστούν ή να εκμισθωθούν αυτοτελώς.

Ειδικότερα, η παρ. 5Α του άρθρου 1 του υ. 960/1979 ορίζει τα εξής:

5Α. Εάν αρχήθεν ή μεταγενεστέρως το κτίριον επί του οποίου ευρίσκονται οι ανοικτοί χώροι σταθμεύσεως υπαχθή υπό το σύστημα της διηρημένης ιδιοκτησίας, εκάστη θέσις σταθμεύσεως αποτελεί διηρημένη ιδιοκτησίαν.

Η διάταξη αυτή ισχύει για όλες τις ανοιχτές θέσεις στάθμευσης που βρίσκονται σε πιλοτή πολυκατοικίας, ανεξάρτητα από το έτος ανέγερσης του κτιρίου ή από το αν το κτίριο έχει υπαχθεί ή όχι στο σύστημα της διηρημένης ιδιοκτησίας.

Για να ισχύσει η διάταξη αυτή, θα πρέπει να πληρούνται οι εξής προϋποθέσεις:
Το κτίριο πρέπει να έχει τουλάχιστον μία θέση στάθμευσης στην πιλοτή.
Η θέση στάθμευσης πρέπει να είναι ανοικτή, δηλαδή να μην είναι στεγωμένη.
Το κτίριο πρέπει να έχει υπαχθεί ή να υπαχθεί στο σύστημα της διηρημένης ιδιοκτησίας.

Σε περίπτωση που πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις, η ανοιχτή θέση στάθμευσης αποτελεί διηρημένη ιδιοκτησία και έχει τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με κάθε άλλη θέση στάθμευσης που αποτελεί διηρημένη ιδιοκτησία.

Η διάταξη 5Α του άρθρου 1 του ν. 960/1979, όπως προστέθηκε με το άρθρο 46 του ν. 5005/2022, προβλέπει ότι ο ιδιοκτήτης οριζόντιας ιδιοκτησίας-χώρου κυρίας χρήσης πολυκατοικίας που έχει εμπράγματο δικαίωμα σε ανοικτή θέση στάθμευσης στην πιλοτή της ίδιας πολυκατοικίας, η οποία αποτελεί κατά τη σύσταση αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία, μπορεί να προβεί σε μονομερή τροποποίηση της πράξης οριζόντιας ιδιοκτησίας, προκειμένου να μετατρέψει τον ανοικτό χώρο στάθμευσης στην πιλοτή ως παρακολούθημα στην αποκλειστική χρήση της οριζόντιας ιδιοκτησίας του χώρου κυρίας χρήσης. Στην περίπτωση αυτή, η σύμφωνη γνώμη του συνόλου των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται.

Διαβάστε  Διαμέρισμα σε δώμα πότε είναι νόμιμο

Προϋποθέσεις εφαρμογής της διάταξης

Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής απαιτούνται οι εξής προϋποθέσεις:
Να υπάρχει ιδιοκτήτης οριζόντιας ιδιοκτησίας-χώρου κυρίας χρήσης πολυκατοικίας.
Να υπάρχει εμπράγματο δικαίωμα του ιδιοκτήτη χώρου κυρίας χρήσης σε ανοικτή θέση στάθμευσης στην πιλοτή της ίδιας πολυκατοικίας.
Η ανοιχτή θέση στάθμευσης να αποτελεί κατά τη σύσταση αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία.

Ενέργειες που απαιτούνται

Ο ιδιοκτήτης οριζόντιας ιδιοκτησίας-χώρου κυρίας χρήσης που επιθυμεί να τροποποιήσει την πράξη οριζόντιας ιδιοκτησίας, προκειμένου να μετατρέψει την ανοικτή θέση στάθμευσης στην πιλοτή ως παρακολούθημα στην αποκλειστική χρήση της οριζόντιας ιδιοκτησίας του χώρου κυρίας χρήσης, πρέπει να προβεί στις εξής ενέργειες:

Να συντάξει συμβολαιογραφική πράξη τροποποίησης της πράξης οριζόντιας ιδιοκτησίας, στην οποία θα περιγράφεται αναλυτικά η ανοιχτή θέση στάθμευσης στην πιλοτή και θα ορίζεται ότι αποτελεί παρακολούθημα στην αποκλειστική χρήση της οριζόντιας ιδιοκτησίας του χώρου κυρίας χρήσης.
Να καταθέσει την ανωτέρω συμβολαιογραφική πράξη στο αρμόδιο υποθηκοφυλακείο, προκειμένου να μεταγραφεί.

Συμπέρασμα

Η διάταξη 5Α του άρθρου 1 του ν. 960/1979, όπως προστέθηκε με το άρθρο 46 του ν. 5005/2022, αποτελεί σημαντική νομοθετική ρύθμιση που διευκολύνει τη μεταβίβαση των ανοιχτών θέσεων στάθμευσης στην πιλοτή πολυκατοικιών. Η διάταξη αυτή επιτρέπει στους ιδιοκτήτες οριζοντίων ιδιοκτησιών-χώρων κυρίας χρήσης που έχουν εμπράγματο δικαίωμα σε ανοικτή θέση στάθμευσης στην πιλοτή της ίδιας πολυκατοικίας να μετατρέψουν την ανοικτή θέση στάθμευσης ως παρακολούθημα στην αποκλειστική χρήση της οριζόντιας ιδιοκτησίας τους, με μονομερή τροποποίηση της πράξης οριζόντιας ιδιοκτησίας. Στην περίπτωση αυτή, η σύμφωνη γνώμη του συνόλου των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου σας.

Loading...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Google news